Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2014 16:07 - Българските и руски революционери-масони в романа на Ф.м.Достоевски "Бесове" (част 2)
Автор: danailvdimitrov Категория: Забавление   
Прочетен: 2613 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 03.06.2014 08:45


към част 1 danailvdimitrov.blog.bg/zabavlenie/2014/06/02/sravnitelen-analiz-na-uchastieto-na-bylgarskite-i-ruski-revo.1270040
II

Ето какво заръчва на своите агенти  Албърт Пайк на 15 август 1871 г.: „Ние ще оставим нихилистите и анархистите да правят каквото си искат; ще провокираме насилствен обществен срив, който с целия ужас ще покаже на хората последствията от абсолютния атеизъм и раждането на жестокостта и кървавите безредици. След това гражданите — принудени да застанат срещу малцината революционери — ще изкоренят тези рушители на цивилизацията. Хората, каквито са вярващи, след като се разочароват от християнството и останат без ориентация, ще търсят някакъв нов идеал, без да знаят кого или какво да боготворят. Едва тогава те ще са узрели да възприемат истинската светлина чрез вестта за чистото учение на Луцифер,[1] което ще предадем на обществото. Тя (вестта) ще се появи след зараждане на общото реакционно движение, предшествано от своевременното унищожение на християнството и атеизма.“ (16, S. 223) .

Сравнено с теорията за всеобщото разрушение на Липутин или спора на Пьотр Степанович Верховенски със Ставрогин по въпроса за разбунването на Русия (Част Втора Гл.8, стр.372-373) ясно се виждат приликите с инструкциите, които дава Албърт Пайк на своите сътрудници из цяла Европа и тези които дава Липутин на неговите в Русия (разлики почти няма). Оставяме усещането, че Достоевски е твърде добре запознат с визионерските мисли на Алберт Пайк. Ще видим малко по-късно, че това ще се повтори и с един друг негов ключов герой.

Създадените съзаклятнически комитети във всички „набелязани страни”, включително и в Русия, са подробно описани от един техен съучастник – Достоевски, и тези комитети действат в учудващ синхрон. В романа си той ги нарича „петорки” и те се ръководят от външен център. В България са известни като тайни революционни комитети (също от пет члена) с регионален център в Букурещ. Там е основан ТРЦК от Иван Касабов, който, заедно с Г.С.Раковски е българската връзка с Мацини, Бакунин и Херцен , които  биват последователно посетени от наша делегация в Лондон и Женева за инструкции. По същото време (юни-септ. 1869г.), когато там се намира тройката Т.Райнов-Гръблев-М.Балабанов, при тях са и С.Нечаев и Н.Жуковски. Така да се каже двата клона на Млада Европа- руският и българският, почти се сблъскват пред вратата на Дж. Мацини в Лондон. И двете групи делегати, са приети с подобаващо внимание от „Черния папа”, понеже предстои да станат съществена част от плана за световни революции. Дадените инструкции пък се свеждат до знанието на всички местни революционни комитети, както в България така и в Русия. (у нас ръководени от В.Левски.”...Вънкашното обстоятелство ни принуждава силно ... да вървим на бой и да се не губи нито минута. Парите най-късно до два месеца...” – пише той до комитета в Тетевен през 1872 г. Верховенски казва на Ставрогин „и... тоя панаир ще рухне из основи. И тогава вече ние пък ще помислим как да иззидаме новата сграда.” Почти в същото време- 1870 г. В.Левски пише на Л. Каравелов Да съсипем гнилата държава ... та да съзидаме друга ... по новото зидание.” Терминологията както се вижда е обща! Обща е първоначалната идея въстанията да избухнат едновременно, както се вижда  и от самия Нечаевския процес, за 1870,  време съответстващо и  на първата обиколка на Левски в България. Провалът на Сергей Нечаев в Русия, обаче осуетява този първи сценарий ). В България, както и в Русия, несъгласните с политиката на революционерите-масони се отстраняват с убийство. Съгласно техният революционен кодекс който  у Нечаев се казва „Катахезис”, а у Левски „Нареда”, всеки който не се подчинява на революционните разпоредби се наказва със смърт, включително и само по подозрение. Заради такова едно убийство в романа ”Бесове” е разкрита една от петорките (Нечаев убива студента и е заловен)[2] . В България пак заради едно убийство в Ловеч и обир на хазна е заловен и осъден В. Левски.[3] Макар и да не разбират докрай мащабите на тази организация, тайните служби в Русия, както и тези в Османската империя, все пак успяват да заловят отделни нейни членове без да достигнат до задкулисните й кукловоди. Събитията продължават своя логичен ход и двете империи рухват след поредица от преврати,убийства на техните държавни глави, предизвикани войни и внесени отвън революции.

„Пророчествата” на Достоевски започват да се случват.

Всичко това може да се види най-подробно по страниците на романа „Бесове” както следва : (том 7.събрани съчинения в 12 тома, издание „Народна култура” 1983 г.)

на стр. 86 и стр. 272 –„Катехезис на революционера”,

стр.333 – кодирана дата на въстанието,

стр.366 – терминът „афилиация”,

стр. 373 - програма за превръщане на 2/3 от човечеството в стадо (Шигальов) (днес така наричаме зомбирането, икономическото робство чрез кредитна зависимост и накрая поставянето на био-чипове),

стр.363 – външна директива ( приета на „конгрес”) за избиване на 100 млн. глави,

стр. 364 - прогонване на интелигенцията вън от страната чрез насилствена емиграция (тази политика е осъществена едва през 1917г. но се провежда и до ден днешен),

стр.372-373 структура на революционните групи в страната,

стр.374-375-376 – програмата за разгром на Русия,

стр. 412 - за ролята на Интернационала,

стр.487 – отново схема на рев. комитети, задачи, цели,

стр.489 – самоубийството на Кирилов и неговата клетва (подобна клетва имат и българските революционери, по-наивните от тях като Т.Каблешков, П.Волов, Кочо Честименски, едно момче от Ловеч-Иван Ловчалъ и др., я изпълняват, по-„просветените” като Н.Обретенов, З.Стоянов и др. обаче ... си строят  къщи! Подбуждането в самоубийство и полагането на клетва за това, кара някои изследователи у нас, да наричат БРЦК-суисидна секта. ),

стр.491 и стр.534- „кръвно обвързване” на „петорката” с убийство ( това тук е масонски ритуал за добиване на по-висока степен чрез принасяне на човешка жертва. У нас Г.Бенковски кара селяните със собствените си ръце да убиват пъдарите по селата и после лично да му докладват. З.Стоянов определя това като революционна тактика, но всъщност си е „кръвно обвързване”с методите на дявола. (виж”Записки по българските въстания”З.Стоянов, том II, глава II)),

стр.510 – за тайните масонски знаци,

стр.553 – декларации на Кирилов - масонски и комунистически лозунги, стр.596 – планове за революцията.

Въобще за човек, който се е занимавал с общохуманни теми, посещения на художествени галерии и задушевни разговори на чай, Достоевски се оказва доста добре осведомен за тънкостите на масонството и неговите ритуали, по-добре дори от руските царски тайни служби. При това няма сведения да е ползвал Google.




към част 3 danailvdimitrov.blog.bg/zabavlenie/2014/06/02/sravnitelen-analiz-na-uchastieto-na-bylgarskite-i-ruski-revo.1270046

1.Всъщност в някои източници се дава един по-различен превод (вариант) на тези думи на Ал.Пайк, който за нас българите е особенно любопитен : „...Едва тогава,.. ще им разкрием...”чистата и свята” доктрина (учение) на Луцифер...”. В действителност тези думи на А.Пайк са от средата на 1871г, докато известното писмо на Левски с думите „свята и чиста...република” са написани няколко месеца по-рано, но трябва да се има предвид,че това обръщение на Пайк е отправено само до масоните от 30,31 и 32 степени , като най-вероятно за по-ниските нива то е разпратено в друг (по приемлив) формат малко преди това.

 

 

  2.      При бягството си от Русия за Швейцария С.Нечаев е подпомогнат от младият български революционер и член на масонската ложа „Череп и кости” Христофор Петков, по-известен като Христо Ботьов. В Галац , той установява контакт и с руския революционер Н. Ф. Меледин и чрез него поддържа връзки с революционните кръжоци в Одеса. В края на април 1871 Ботьов е задържан в продължение на два месеца във Фокшанския затвор (във връзка с разкриване дейността на революционера-нихилист Н. Ф. Меледин). Нечаев впоследствие е заловен в Швейцария и предаден на руските власти за да бъде осъден за убийството на студента И.И.Иванов. Хр.Ботев и С.Нечаев са не само връстници, но и идейни съмишленици и приятели. От Сергей Нечаев, Ботев възприема не само политическият екстремизъм и тероризъм, но и идеята че народа не се нуждае от революционна подготовка защото има естествени заложби за това. Всъщност това е чл.24 от  раздел четвърти "Отношение товарищества к народу" на „Катехизис на революционера” на Нечаев . Комунистическите възгледи пък на Нечаев са подробно развити в неговата статия  "Главные основы будущего общественного строя" публикувана в бр.2 на вестник „Народна съпротива”, веднага след бягството му зад граница подпомогнато от Хр.Ботев. Там той се позовавава  на „Комунистическия манифест” на К.Маркс чийто идеи предава и на Хр.Ботев, станали  по късно основа на неговият „Символ верую на Парижката Комуна”.  Малко хора знаят, но  идеята за „казармен комунизъм”, всъщност е дефинирана за първи път именно от Сергей Нечаев. Затова Хр.Ботев ще напише  : ”Но тия техни страдания...от страна на „помазаните” и капиталистите накарали са работниците, да се съединят...Под влиянието на същите причини се е зародил...така наречения И н т е р н а ц и о н а л...” . Ботев е и един от първите и най-ревностни привърженици на комунистическия идеал и възторжен почитател на Херцен, Чернишевски и Бакунин. Любопитно е, че нароченият за дисидент българския писател Георги Марков ще напише в една своя студия от 1976г . следното : „Отгоре на всичко в ада ти [Хр.Ботев] би намерил по-интересната част от човечеството. Старият грешник Бакунин от когото ти толкова си се възхищавал, трябва да се е издигнал до ранг на помощник-дявол, приятелят ти Нечаев сигурно се пържи някъде в Деветия кръг...”  Странни откровения на един комунист-десидент за друг комунист-революционер. За любимата си Парижка комуна пък Хр.Ботев пише: „ Цял свят оплака Париж, цял свят прокле комунистите, и нашата бедна журналистика...и тя заплака за бездушното и прокле р а з у м н о т о. Смешен плач!...Християнството има своите мъченици...има ги и ще ги има и социализмът, който „иска да направи човека повече от син божий..”... комунистите са мъченици ; защото не са важни средствата...а идеята на тази борба...И ще бъде д е н – д е н  п ъ р в и й...” Като всеки революционер-комунист Ботев също така неприкрито мрази всичко що е православие : „... НО  НАШИЯТ ПРАВОСЛАВЕН НАРОД казва Ботев, е достигнал до такова гнуснаво скотско положение, щото аз не зная какво още по-голямо зло може да съществува на светът,...Той е роб, и роб безусловен... и аз имам пълното човешко право да го прокълна от всичкото си сърце и душа...Проклет да е, ако той не въстане...!” 

Такива оценки и присъди са като „добър ден” за всички публицисти от онова време и са напълно в духа на епохата. Те обаче са и добре подплатени с обещания и средства. Революционните връзки не прекъсват и след този епизод на единомислие с руските анархисти и интернационалисти. В едно свое писмо до другаря си масон Иван Драсов от 1875г. Хр.Ботев пише: „ Руските социалисти от Лондон и Цюрих ме викат да отида при тях и да им стана комисионер...Предлагат ни да се меним за пропагандисти, с паспорти и др.”  конспирацията е в пълна сила. Подготвя се разрухата на цяла Европа и за това са потребни много „луди глави”. Е срещу съответния „комисион” разбира се !

 





3.     
Съвпаденията не свършват дотук. Двата процеса се водят  паралелно 1872-73 г. Нечаев  и съответно 1872-73 г. За В.Левски . На процесите и двамата ръководители се държат по един общ модел - отричат участие и поемат цялата вина за да пазят организациите си. И за двамата е правена подготовка за „освобождаването”им, но впоследствие отпада. В романа си Достоевски говори, че Липутин и Ставрогин подготвят паспорти и документи, за да бягат зад граница - у нас Ив.Драсов бяга зад граница, докато В.Левски се опитва, но е заловен. И в двата случая това са само „просветените” и инструктираните членове на комитетите, останалите остават по места и естествено биват заловени. Достоевски е уж „критик”пред царската цензура на западничеството,  но същото поведение виждаме и у Левски на процеса пред османските власти - там той „играе” отработена роля на народен човек, който се бунтува срещу западни компании и инженери навлезли в Османската империя и които смята вредни за нея. В романа”Бесове” Достоевски „кара” Ставрогин сам да си сложи въжето и да се самоубие (масонски ритуал на посвещаване с клуп на врата) докато реално Нечаев е осъден на 20 г., Левски обаче е обесен по една набързо скалъпена процедура която цели прикриване на масонските връзки. Присъдата е преждевременно издадена от Ив.Хаджипенчович, който е масон. Неговият хроникьор обаче Захари Стоянов , също като Достоевски желае „героят” му  да се самоубие, както е според дадената  клетва и затова налага версията, че след като си блъскал главата в стената е окачен мъртъв на въжето. казва Ботев, е достигнал до такова гнуснаво скотско положение, щото аз не зная какво още по-голямо зло може да съществува на светът,...Той е роб, и роб безусловен... и аз имам пълното човешко право да го прокълна от всичкото си сърце и душа...Проклет да е, ако той не въстане...!”  Такива оценки и присъди са като „добър ден” за всички публицисти от онова време и са напълно в духа на епохата. Те обаче са и добре подплатени с обещания и средства. Революционните връзки не прекъсват и след този епизод на единомислие с руските анархисти и интернационалисти. В едно свое писмо до другаря си масон Иван Драсов от 1875г. Хр.Ботев пише: „ Руските социалисти от Лондон и Цюрих ме викат да отида при тях и да им стана комисионер...Предлагат ни да се меним за пропагандисти, с паспорти и др.”  конспирацията е в пълна сила. Подготвя се разрухата на цяла Европа и за това са потребни много „луди глави”. Е срещу съответния „комисион” разбира се !

 

 


 




Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: danailvdimitrov
Категория: Забавление
Прочетен: 659041
Постинги: 302
Коментари: 397
Гласове: 1297
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031